2008-12-02 Stiftende generalforsamling i Odense

Tir. 2. dec. 2008, 19:00
Sted: Badstuen, Østre Stationsvej 26, Odense
Den 2. december 2008 klokken 19.00 stifter vi ?Hvadharvigangi? Odense?. Generalforsamlingen afholdes i mødelokalet ?Andersen? på Badstuen, Østre Stationsvej 26, 5000 Odense C. For at stemme til generalforsamlingen og stille op til bestyrelsen skal man være medlem af foreningen. På generalforsamlingen er der mulighed for at melde sig ind i foreningen. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem.

Efter generalforsamlingen holder Lene Andersen oplæg under overskriften:

Global oplysning og velstand – hvad har vi gang i?

Der er snart 7 milliarder mennesker i verden, men fortsat kun én klode. Kan vi bevare fred og stabilitet uden en bedre fordeling af velstand, vand og andre ressourcer? Og hvordan skal det i så fald finde sted? Ønsker vi overhovedet at fordele velstand og ressourcer? Eller er det meget mere bekvemt at beholde størstedelen for os selv i den rige del af verden? Vi har det jo sådan set meget godt, og hvem bekymrer sig om sultne børn, bare de er langt nok væk?

Forfatteren, debattøren og knallhatten Lene Andersen provokerer med en halv times peptalk om oplysning, velstand, klimaforandringer, religion, fordummelse, kondomer og andre væsentlige faktorer i forhold til menneskehedens fremtid. Bagefter er der debat.

Lene Andersen er forfatter til bøgerne Baade-Og, og er også kendt under pseudonymet Jesper Knallhatt. Omdrejningspunktet i Lene Andersens forfatterskab er Global Eksistentialisme: Hvad vil menneskeheden med sig selv?

Forbered dig på en anderledes aften. Vel mødt!